Volume 9, Issue 18 (10-2018)                   JIM 2018, 9(18): 1-28 | Back to browse issues page

XML Persian Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

(2018). بررسی دیدگاه میبدی پیرامون شیطان در دو نوبت شرعی و عرفانی کشف الاسرار. JIM. 9(18), 1-28.
URL: http://erfanmag.ir/article-1-744-en.html
Abstract:   (2959 Views)
This article has no abstract.
Full-Text [PDF 647 kb]   (4062 Downloads)    
Type of Study: Research | Subject: عرفان
Received: 2018/09/23 | Accepted: 2022/08/18 | Published: 2018/10/15

References
1.  قرآن کریم  آقاگل‌زاده، فردوس. (1393)، «تحلیل شیوه¬های بازنمایی گزینش خبر، برمبنای رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی»، جستارهای زبانی، ش4، ص 1 – 16.  ____________. (1385)، تحلیل گفتمان انتقادی، تهران: علمی و فرهنگی.  بشیریه، حسین. (1385)، میشل فوکو فراسوی ساختارگرایی و هرمنوتیک، هیوبرت دریفوس و پل رابینو، تهران: نی.  جاودانه، بهادر. (1389)، «دفاع از ابلیس نزد برخی از اکابر صوفیان»، پژوهشنامة ادب حماسی، دوره 6، شماره 10، ص 134 – 161.  حسنی، نرگس. (1386)، «سیمای ابلیس در آثار عین‌القضات همدانی»، مطالعات عرفانی، شماره 6، ص5 – 34.  حلاج، حسین بن‌منصور. (1379)، مجموعه آثار حلاج، تحقیق و ترجمه و شرح قاسم میرآخوری، بی‌جا: یادآوران.  حیدری، حسین. (1384)، «سیمای دوگانة ابلیس در آثار حکیم سنایی»، مطالعات عرفانی، شماره اول، ص66 - 89).  داودی مقدم، فریده. (1383)، «دیدگاه¬های سنایی دربارة ابلیس»، دوفصلنامة پژوهش زبان و ادبیات فارسی، دورة جدید، شماره 2، ص89 – 99.  زرین‌کوب، عبدالحسین. (1353)، ارزش میراث صوفیه، تهران: امیرکبیر.  زمانی، کریم. (1379)، شرح جامع مثنوی معنوی، بی‌جا: اطلاعات.  سلطانی، علی‌اصغر. (1384)، قدرت، گفتمان و زبان، تهران: نشر نی.  شفیعی کدکنی، محمدرضا. (1373)، در اقلیم روشنایی، تهران: آگاه.  شهرستانی، ابی¬الفتح محمدبن عبدالکریم. (1421ق)، الملل و النحل، طبعه الثانیه، بیروت: المطبعه العصریه.  عزیزالدین، محمد. (1377)، «شیطان کیست و راه¬های مقابله با آن چیست»، روزنامة اطلاعات، شماره‌های سوم و دهم.  عضدانلو، حمید. (1380)، گفتمان و جامعه، تهران: نشر نی.  عطار، فریدالدین. (1940)، الهی نامه، به تصحیح و مقدمه و حواشی هلموت ریتر، بی‌جا: توس.  عطار، فریدالدین. (بی¬تا)، تذکره الاولیاء، به تصحیح نیکلسون، با مقدمه محمد قزوینی، چاپ پنجم، تهران: زوار.  غزالی، ابوحامد محمدبن محمد.( 1368)، احیاء علوم‌الدین، ترجمة مؤیدالدین محمد خوارزمی، چاپ سوم، به کوشش حسین خدیو جم، تهران: علمی و فرهنگی.  غزالی، احمد. (1370)، مجموعه آثار فارسی احمد غزالی، به‌اهتمام احمد مجاهد، تهران: دانشگاه تهران.  فرکلاف، نورمن. (1387)، تحلیل انتقادی گفتمان، گروه مترجمان. تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.  کاشانی، عزالدین. (بی¬تا)، مصباح الهدايه و مفتاح الكفايه، به‌کوشش علي¬محمد صابري و روح الله محمدي، (نسخة الکترونیکی).  کلینی رازی، ابوجعفر محمدبن یعقوب ابن‌اسحاق. (1379)، اصول کافی، ترجمه و شرح محم باقر کمره¬ای، تهران: اسلامیه.  محمدبن منور. (1376)، اسرار التوحید، با مقدمه و تصحیح و تعلیقات محمدرضا شفیعی کدکنی، چاپ چهارم، تهران: آگاه.  مشکور، محمدجواد. (1367)، تاریخ مذاهب اسلام، چاپ چهارم، تهران: کتابفروشی اشراقی.  میبدی احمدبن ابی‌سعد، رشیدالدین. (1357)، کشف الاسرار و عده الابرار، به سعی و اهتمام علی‌اصغر حکمت، چاپ دوم، تهران: دانشگاه تهران.  نیکلسون، رینولد. (1382)، تصوف اسلامی و رابطه انسان و خدا، ترجمه محمدرضا شفیعی کدکنی، تهران: سخن.  ون¬دایک، تئون. (1382)، مطالعاتی در تحلیل گفتمان؛ از دستور متن تا گفتمان¬کاوی انتقادی، ترجمة پیروز ایزدی و دیگران، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی¬ مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه¬ها.  هال، استوارت. (1386)، غرب و بقیه: گفتمان و قدرت، تهران: آگاه.  یارمحمدی، لطف‌الله. (1385)، گفتمان شناسی رایج و انتقادی، تهران: هرمس.  یثربی، یحیی. (1370)، فلسفه¬ عرفان، چاپ دوم، قم: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی قم.  ______. (1386)، عرفان و شریعت، تهران: کانون اندیشه جوان.

Add your comments about this article : Your username or Email:
CAPTCHA

Rights and permissions
Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.