1. - قرآن کریم
2. - ابنعربی، محیالدین. (1370ش). فصوصالحکم. تصحیح ابوالعلاء عفیفی. چ2. تهران: الزهراء.
3. - ـــــــــــــــــ . (1424ق/2004م). الفتوحاتالمکیه. چ1. بیروت: دارصادر. (ج4-1).
4. - ـــــــــــــــــ . (1397ق/1977م). الفتوحاتالمکیه. تصحیح عثمان یحیی. ج 14و12و8 و3و1. چ1. قاهره: المجلس الاعلی لرعایه الفنون والآداب والعلوم الاجتماعیه.
5. - ــــــــــــــــ . (1410ق /1989م). رحمه منالرحمن فیتفسیر و اشارات القرآن. جمع و تألیف: محمود محمود الغراب. ج 4و3و2و1. چ3. دمشق: مطبعه نضر.
6. - ابراهیمی، حسن. (1388). بررسی تأویلات ابنعربی درباره آیات خلود و جاودانگی عذاب در قرآن. مطالعات عرفانی، 8 (10): 26-5.
7. - ــــــــــــ . (1376). عذاب دائم از دیدگاه ابنعربی. مقالات و بررسیها، 29 (61): 24-105.
8. - بیات، محمدحسین. (1393). بررسی و نقد دیدگاه ابنعربی در باب کیفیت عذاب اخروی با تکیه بر آثار قرآنی و براهین عقلی. حکمت و فلسفه، 10 (3): 116-95.
9. - حاجتی، سمیه و احمد رضی. (1392). صورتبندی گفتمانی ابنجوزی برابر صوفیان در تلبیس ابلیس. مطالعات عرفانی، 9 (17): 66-39.
10. - خوارزمی، تاجالدین حسین. (1375). شرح فصوصالحکم، تصحیح نجیب مایل هروی. چ3.تهران: مولی.
11. - رازی، ابوالفتوح حسین ابن علی ابن احمد. (1408ق). روضالجنان و روحالجنان فی تفسیر القرآن. بهتصحیح محمدجعفر یاحقی و محمدمهدی ناصح. چاپ اول. مشهد: آستان قدس رضوی.
12. - سلطانی، علیاصغر. (1391). قدرت، گفتمان و زبان. چاپ3. تهران: نشر نی.
13. - سیاهکوهیان، هاتف. (1399). نقد گفتمانی خوانش ابنعربی از آیات قرآن در اثبات فرضیه پایانپذیری عذاب».پژوهشهای ادب عرفانی (گوهر گویا)، 14 (45): 150-135.
14. - صدرالمتألهین شیرازی، محمدبن ابراهیم. (1417ق/ 1996م). الشواهد الربوبیه فیالمناهج السلوکیه. تعلیق و تصحیح و مقدمه سیدجلالالدین آشتیانی. چ1. بیروت: موسسه التاریخ العربی.
15. - ضیمران، محمد. (1390). میشل فوکو: دانش و قدرت. چاپ6 . تهران: هرمس.
16. - طبرسی، فضل بن حسن. (1372ش). مجمع البیان. به تصحیح و تحقیق و تعلیق سیدهاشم رسولی و سید فضلالله یزدی طباطبایی. چاپ سوم. بیروت: دارالمعرفه.
17. - عبدی، حسین و زرقانی، سیدمهدی. (1396). تحلیل گفتمانی رسالههای ردیه بر تصوف در عصر صفوی. ادبیات عرفانی، 9 (16): 44-19.
18. - عفیفی، ابوالعلاء. (1380). شرحی بر فصوصالحکم. ترجمه نصرالله حکمت. چ1. تهران: الهام.
19. - غنی، قاسم (1375). تاریخ تصوف در اسلام. ج2. چاپ2. تهران: زوار.
20. - قیصری، محمد داوود. (1375). شرح فصوصالحکم. بهکوشش سیدجلالالدین آشتیانی. چ1. تهران: علمی و فرهنگی.
21. - مسلم بن حجاج. (1412ق). صحیح. به تصحیح محمدفؤادعبدالباقی. چ1. قاهره: دارالحدیث.
22. - مکاریک، ایرناریما. (1390). دانشنامۀ نظریههای ادبی معاصر. ترجمۀ مهران مهاجر و محمد نبوی. چ4. تهران: آگه.
23. - مکدانل، دایان. (1380). مقدمهای بر نظریههای گفتمانی. ترجمه حسینعلی نوذری. چ1. تهران: فرهنگ گفتمان.
24. - میبدی، ابوالفضل رشیدالدین.(1371). کشفالأسرار و عدهالأبرار. بهتصحیح علیاصغر حکمت. چ5. تهران: امیرکبیر.
25. - میلز، سارا. (1382). گفتمان. ترجمه فتاح محمدی. چ1. زنجان: هزاره سوم.
26. - هال، استوارت. (1386). غرب و بقیه: گفتمان و قدرت. ترجمه محمود متحد. چ1. تهران: آگاه.
27. - یورگنسن، ماریان و فیلیپس، لوئیز. (1389). نظریه و روش در تحلیل گفتمان. ترجمه هادی جلیلی. چ1 تهران: نشر نی.